Az első Magyar Szigetre még csak 70-80 fiatal jött össze a festői Dunakanyarban, de egy évvel később már több mint kétezer ifjú magyar gyülekezett Verőcén, az egykori KISZ tábor területén. Augusztus végén csatlakozott a Romantikus Erőszakhoz Erdélyi Annamária, aki hegedűjátékával járult hozzá a csapat saját hangzásának kialakításához és egy rövid időre Felhő is visszatért ritmusgitárosként. 2002. október 22-én, 400 fős közönség előtt az Árkádiában emlékeztek 1956-ra. A bulin eljátszották a Nimród Óvakodj a törpétől! című, Horn Gyulát ostorozó dalát. A nóta közben egy szürke pufajkát dobtak a közönség közé, amit másodpercek alatt cafatokra szaggatott a tömeg. 2003. január 10-én az Árkádiában Rock a Kommunizmus ellen elnevezésű koncertet adtak ifj. Csoóri Sándor együttesével, az Ifjú Muzsikással. Még ebben a hónapban két dalunkat is felvette a királyi tévé akkortájt egyetlen nézhető műsora, a +1 Éjjeli Menedékhely, a sződligeti Fehér Karácsony rendezvény miatt kirobbant sajtóbotrány kapcsán, amely valójában arról szólt, hogy a hatóságok megakadályozzák a Waffen SS-nek és a magyar katonáknak a budai Várból való, 1945-ös kitörésének tiszteletére szervezett 1997 óta hagyománnyá vált megemlékezést február elején. A megemlékezésre végül többszöri egyeztetés és a rendőrségi törvény semmibevétele után 2003. február 15- én került sor a Kossuth téren, a Néprajzi Múzeum elött, a kordonokkal minden oldalról körbezárt járdán, ahol Sziva Balázs és Kováts Balázs is fellépett. A Becsület
Napja megemlékezéssel szemben a MAZSIHISZ és a Hit Gyülekezetéhez közel álló ifjúsági szervezet, a TEDISZ ellentüntetést hirdetett meg. A megemlékezés alatt végig gusztustalanul viselkedtek, a Himnuszt is kifütyülték. Áprilisban megkezdték a harmadik lemezük, a Zárva A Mennyország felvételeit, amely májusban meg is jelent a Rockworld gondozásában. Az év folyamán teltházas koncerteket adtak az Árkádiában, 1300 ember előtt játszottak a Magyar Szigeten, de felléptek még többek között Egerben, Abasáron, Esztergomban, Dunaújvárosban és Pécsett és zenéltek augusztus 2-án az I. Tégy a magyargyűlölet ellen! fesztiválon a népligeti Építők pályán, az eljárás alá vont Vér és Becsület szervezésében. 2003. október 22-én megdöntötték a nézőcsúcsot az Árkádiában! Azon az estén közel hatszázan jöttek el a Fehérvári úti klubba a Zárva a Mennyország lemezbemutató koncertjére, november 7-én pedig a huszadik születésnapját ünneplő Oi-KOR meghívására játszottak a Wigwamban.

December 4-én a Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalom Félelem- és hálózatmentes közéletet címmel nagyszabású tüntetést szervezett a Nemzetbiztonsági Hivatal épülete elé. A szónokok mellett egy dallal Sziva Balázs is fellépett a demonstráción. Az év utolsó előtti napján „Moldvában a csángó még a túlélésért küzd” címmel jótékonysági koncertet tartottak az Árkádiában, ahol az akkor induló Ismerős Arcok is fellépett. A zsúfolásig megtelt szórakozóhelyen több száz fiatal énekelte együtt a zenekarokkal a szövegeket, akik a koncert bevételével hozzájárultak ahhoz, hogy a 2004-es évben megrendezendő Magyar Szigetre minél több csángóföldi magyar fiatal juthasson el. A cél érdekében a bevételt a csángó- magyarok Magyar Szigetre juttatását szervező Szeret-Klézse alapítványnak adományozták. A 2004-es évet stúdióban kezdte a csapat. Január 4-én a Fradidrukker minialbumhoz rögzítették a Fradidrukker és a Fradi volt, Fradi lesz dalokat. Ez utóbbi csak évekkel később került kiadásra egy, a 2006-os foci vébé tiszteletére Németországban megjelent "No One Like Us, We Don't Care" című válogatás lemezen. Január 13-án megváltak Talabér Péter gitárostól, aki pár hónapja már nem volt valami lelkes, nem találta a helyét a bandában. Másnap megjelent a Fradidrukker CD, melynek lemezbemutató koncertjére a Kisolimpiában került sor a Ferencváros Szurkolók Szövetségének szervezésében. Ezen a bulin és két héttel később Keszthelyen Mód Szabolcs ugrott be a gitárosi posztra. 2004. február 1-jén Talabér Peti helyére a korábbi Qss, majd K-L Szektor, Egészséges Fejbőr és Pilis Feletti Szeretet gitáros, Vrasi került. Bemutatkozására március 13-án, Székelyudvarhelyen került sor. A banda további három koncertet adott ebben az évben Székelyföldön. Szeptember 12- én, Kézdivásárhely főterén az Őszi Sokadalom fesztiválon, december 3-án a Háromszékben található Vargyason, december 4-én pedig újra a székely ispánok és főkapitányok egykori székhelyén, Udvarhelyen léptek fel. A márciusi fellépésről készített felvétel A Hadak Útján címmel CD-n is megjelent. A zenei anyag utómunkáit a banda akkori koncert hangmérnöke Sáfár József végezte. Az album bemutatójára szeptember 10-én az Árkádiában került sor. A 2004- es év nem csak erdélyi fellépéseket hozott. Május 16-án a Bánátban, Beodrán játszottak a Törekvés a Fennmaradásért Ifjúsági Mozgalom szevezésében, ugyanis két hónappal székelyföldi kalandozása után a csapat az egykori Torontál vármegyéből kapott meghívást. 2004 nyarán a Romantikus Erőszak neve felbukkant a Xeno.hu című, Ligeti György szociológus által szerkesztett kiadványban, amely tulajdonképpen egy feketelista volt a nemzeti radikális közszereplőkről és szervezetekről. Július 1-jén jelent meg először az együttes ingyenes hírlevele a 100% Magyar, amelyben a bandával kapcsolatos hírek, cikkek voltak olvashatók. Október 18-án az Uránia Nemzeti Filmszínházban bemutatták Moys Zoltán filmrendezőnek a dévai árvaházról szóló Csillagösvény című egész estés dokumentumfilmjét, amelynek zenéjéhez Romantikus Erőszak nótákat is felhasznált, október 22-én pedig immár harmadik alkalommal szervezett a zenekar 1956 hőseire emlékező koncertet az Árkádiában.

 

2. TISZTA FORRÁSBÓL (2004-2007)

2005 januárjában négy dalt vettek fel, ezúttal Érden, a Stúdió 440-ben. Az anyag február 18-
án a Boldogasszony Anyánk kislemezen látott napvilágot. A CD-re nagyon különböző
karakterű nóták kerültek fel. A Verbunk a Délvidékért a leggyorsabb tétel az összes közül,
végig zúzzuk, ahogy illik. A Betyárballada duda kezdése 1848-ba röpít vissza, amikor sok
pusztai betyár állt be katonának, hogy a magyar szabadságért harcoljon, aztán ebben is szépen
megdörrenek a gitárok. A Tele van a sötét égbolt egy gyönyörű széki népdal átirata, talán ez a
nóta sikerült a leghangulatosabbra. A Boldogasszony Anyánk című ősi magyar himnusz
feldolgozásának ötletét Csoóri Sanyi vetette fel még a 2004 decemberi erdélyi koncertkörút
előtt. Székelyudvarhelyen el is játszották és csodás hatást gyakorolt a közönségre. Döbbenetes
volt látni, ahogy elcsendesült a terem és a srácok teljesen az ősi magyar himnusz hatása alá
kerültek. 2005 április 30-án, a Hajógyári szigeten játszottak a Jobbik majálisán. A koncert
után a közönség egy része szétszaggatta a közelben tanyázó SZDSZ sátrait. 2005 nyarára
eljött az ideje egy új sorlemeznek, ami A Mondák Könyve címet kapta. Az új CD abba a
dicső korba repítette a hallgatót, amikor még a hunok és a magyarok nyilaitól rettegett a fél
világ. Az alapgondolat nem sokkal a Zárva A Mennyország elkészülte után született. Az azon
található Büszke Botond és Életfák, szellemek című dalok új hangzása magával ragadta a
banda tagjait. Egy olyan új albumot szerettek volna, ahol a nemzeti rock és a magyar népzene
egyenlő súllyal szerepel. A számok megírása nagyjából másfél évet vett igénybe. A dallamok
java része rég elfeledett Kárpát-medencei énekekből való, így komoly kutatómunkát is
igényelt a nótaszerzés. 2006 nyarán aztán nagyszabású vállalkozásba fogtak. Egy különleges
Hun és magyar mondák lemezbemutató koncert ötlete még az előző év őszén
megfogalmazódott bennük, de egy ilyen sok szereplőt mozgató esemény létrejöttéhez komoly
előkészítő munka volt szükséges. Ebben a kezdetektől nagy segítségükre volt a

Hagyományőrző Szabadtéri Színház és a Hun Szövetség. A tervek megvalósításához persze
az is kellett, hogy a Hajógyári-szigeten akkor már nyolc éve megrendezésre kerülő Lovas-
Juniális, Fényünnep és Jurta-fesztivál június 24-én helyet biztosítson számunkra. A dalokat
kerettörténet fogta egybe, amelynek összeállításánál népmeséink nyelvezete volt a kiinduló
pont. Vojnits Pál a Hun Szövetségből minden számhoz látványos koreográfiát készített, amit
a Csallóközi lovasíjászok, a Nap párducai és a Hun Szövetség korhű viseletbe öltözött lovas
és gyalogos hagyományőrző vitézei adtak elő. A csallóköziek részvételével Kárpát-
medenceivé bővült a szereplők sora. 2006 őszén a következő lemeznél már az első pillanattól
kezdve egyértelmű volt, hogy ezúttal egy keményebb, a kor szelleméhez hű hangvételű album
kerül ki a kezeik alól a Minden vészen át képében. Jól példázzák ezt a Volt országom, mikor
volt, vagy A piros, a fehér, a zöld című számok. Furcsa egybeesés, hogy pont az MTV-
székház ostromának napján, szeptember 18-án láttak neki a CD rögzítésének. Egy hét alatt
befejezték a felvételeket, ami kész csoda, hiszen az estéket rendszerint az utcákon töltötték.
Újfent különleges népi hangszerek is megszólaltak a CD-n. Mivel dalaik a Kárpát-medencei
népzenén alapulnak, a magyar duda, a hegedű és a furulya hangja majd minden nótában
felcsendül. Az albumon ezúttal szerepet kapott egy ősi pengetős hangszer, a koboz, amellyel a
pentaton ének jól kísérhető. Egy feldolgozás is szerepelt a korongon. A Barikádok a
Független Adó 1983-ban íródott száma. Ez a zenekar mindig nagy hatással volt rájuk. 2006
késő őszén, miközben folyamatosan koncerteztek az országban, egy Wass Albert-esten való
közreműködésre kaptak felkérést Csabai János színész-rendezőtől a MOM Művelődési
Házban.

Hivatalos CD letöltések ITT!

ROMER TV

Sziva Balázs facebook naplókönyve